Širdies sveikatos mėnesio patarimai ir faktai

Kelmės visuomenės sveikatos biuras

Spausdinti Kaip gyventi metų?

Sveikatos patarimai: širdies ir kraujagyslių ligos

Patarimai sveikai širdžiai Shutterstock nuotr. Anksčiau širdies nepakankamumas bei įvairūs kraujotakos sutrikimai buvo gilios senatvės požymis, tačiau šiandien tuo skundžiasi vis jaunesni žmonės. Širdies bei kraujotakos sistemos ligos tapo viena didžiausių ankstyvos mirties priežasčių Lietuvoje, lenkianti net vėžinius susirgimus.

Alzheimerio liga — tai lėtinė progresuojanti galvos smegenų liga, kurios metu plonėja nervų skaidulos, nyksta jų jungtys ir pačios nervinės ląstelės, galvos smegenyse kaupiasi specifiniai baltymai, sutrinka normalūs biocheminiai informacijos perdavimo procesai. Tai dažniausiai senyvo amžiaus žmonių liga.

Susidariusi situacija verčia susirūpinti — dėl kokių priežasčių pradedame skųstis senoliams būdingais negalavimais ir ką daryti, kad širdis plaktų ilgiau? Pasak LSU docento ir sveikatingumo eksperto Ramučio Kairaičio, yra galybė veiksnių, galinčių daryti neigiamą įtaką širdies bei kraujotakos sistemos būklei — prieš vienus, deja, mes esame bejėgiai, tačiau su kitais galime puikiai susitvarkyti ir užkirsti kelią sunkiems negalavimams.

Nepamirškite pasitikrinti Statistika rodo, kad net apie 83 proc. Pastebima, jog tokiems susirgimams įtakos gali turėti paveldimumas, lytis bei amžius.

  • Raimondas Kubilius Embriono širdis, susidedanti iš 40 ląstelių, ima pulsuoti praėjus 4 savaitėms nuo gyvybės užsimezgimo.
  • Ar galima gerti vandenį nuo hipertenzijos
  • Еще чуть-чуть, подумал .
  • То, что он собирался сделать, несомненно, было проявлением малодушия.

Su ypač didele rizika susiduria 65 ir daugiau metų sulaukę vyrai, kurių pirmos eilės giminaičiai sirgo panašiomis ligomis. Neieškokite stebuklingų receptų Kita grupė veiksnių, galinčių kiekvienam iš mūsų sukelti širdies bei kraujotakos sistemos sutrikimus, — nesubalansuota mityba, antsvoris, fizinio aktyvumo stoka, žalingi įpročiai, nuolatinė psichologinė įtampa ir stresas.

8 faktai, kurių nežinojote apie savo širdį

Anot R. Kairaičio, rekomendacijos fizinio aktyvumo palaikymui nekinta jau daugybę metų. Net ir mažiausiai judrių visuomenės hipertenzijos gydymas ir jo efektyvumas sveikatai yra naudingas nedidelis arba vidutinis fizinis krūvis.

  1. Kas yra vd su hipertenzija
  2. Kaip saugoti savo širdį – 6 kardiologo profesoriaus Prano Šerpyčio patarimai
  3. Širdies aritmija su hipertenzija

Remiantis Amerikos širdies asociacijos rekomendacijomis, visiems sveikiems suaugusiems nuo 18 iki 65 metų amžiaus yra patartina palaikyti vidutinio intensyvumo aerobinį krūvį mažiausiai po 30 min. Pasak eksperto, vyresnių nei 65 metų žmonių fizinio aktyvumo tikslai iš esmės turėtų būti tokie patys, kaip ir jaunesnio amžiaus suaugusiųjų.

Be to, šiai amžiaus grupei ypač svarbūs jėgos ir pusiausvyros lavinimo pratimai, kurie gali padėti išvengti traumų pargriuvus. Šia fizine veikla rekomenduojama užsiimti papildomai, be įprastų kasdienių užsiėmimų, kurie paprastai yra fiziškai nelabai intensyvūs arba trunka trumpiau nei 10 minučių.

Kaip gyventi 100 metų? Patarimai sveikai širdžiai

Žiūrėkite, ką valgote Norit išvengti širdies bei kraujagyslių ligų, privaloma atsikratyti antsvorio. Tam reikia gerai apgalvoti savo mitybos racioną ir pasirinkti tinkamiausią dietą. Kairaičio teigimu, šiuo metu dar trūksta mokslinio pagrindimo daugelio populiarių dietų veiksmingumui, todėl antsvorio mažinimui bei širdies bei kraujotakos sistemos ligų prevencijai kol kas gali būti rekomenduojama tik DASH dieta angl. JAV mitybos ir širdies ligų specialistai vieningai sutaria, jog ji veiksmingiausia hipertenzijai ir antsvoriui mažinti.

DASH mitybos pagrindą sudaro grūdai ir pilno grūdo produktai, vaisiai, daržovės.

širdies sveikatos mėnesio patarimai ir faktai gudobelis nuo hipertenzijos

Rekomenduojama vartoti labai nedaug druskos ir sočiųjų riebalų. Riboti neriebių pieno produktų, paukštienos, žuvies bei neriebios mėsos kiekius.

širdies sveikatos mėnesio patarimai ir faktai pritūpimas hipertenzijai gydyti

Širdies sveikatos mėnesio patarimai ir faktai valgyti riešutų, ankštinių produktų ir beveik atsisakyti riebalų bei saldumynų. Pasirūpinkite vitaminais bei mikroelementais Ne visada pavyksta užtikrinti tinkamą visų medžiagų ir mineralų balansą organizme, todėl yra patartina vartoti maisto papildus.

Širdis ir kraujotaka

Širdies ir kraujagyslių ligų prevencijai dažniausiai yra rekomenduojami antioksidantai, kurie mažina tikimybę, kad arterijų sienelės bus pažeistos ir omega-3 papildai, mažinantys kraujospūdį, cholesterolio bei kraujo trigliceridų kiekį. Taip pat omega-3 rūgštys silpnina uždegiminius procesus, kurie gali tapti pavojingų susirgimų priežastimi.

širdies sveikatos mėnesio patarimai ir faktai hipertenzijos kraujospūdžio produktai

Išmokite atsipalaiduoti Mokslinėje literatūroje teigiama, kad streso valdymo programos tampa vis labiau aktualios ne tik širdies bei kraujagyslių ligų prevencijai, bet ir apskritai visuomenės sveikatai. Ornish knyga apie širdies ligų gydymą, teigia, kad vienas iš būdų išvengti šių susirgimų — taikyti stresą mažinančias technikas, — pasakojo R. Nerūkykite Įvairios sveikatos organizacijos bei ekspertai vieningai sutaria dėl rūkymo žalos organizmui.

  • Dažniausiai galvojama, kad vaikai su širdies ydomis gimsta rizikos šeimose.
  • Stumdomas širdies nepakankamumas
  • Šunys yra naudingiausi širdžiai gyvūnai Amerikos širdies asociacija teigia, kad nors bet kokio naminio gyvūnėlio laikymas padeda sumažinti širdies ligų riziką, tačiau geriausias pasirinkimas širdžiai yra šuo, nes šunų šeimininkai daugiau sportuoja vaikščiodami ir žaisdami su šunimi, nei kitų gyvūnėlių savininkai.
  • Pasak medikų, karštuoju metų laikotarpiu žmonių besiskundžiančių širdies ir kraujagyslių ligomis itin padaugėja.

Nustatyta, jog rūkymas didina tikimybę susirgti širdies bei kraujotakos ligomis net iki 4 kartų.

Taip pat perskaitykite