Maistiniai riebalai cholesterolis ir širdies sveikata, SUSIJĘ STRAIPSNIAI

5 būdai, kaip be vaistų sumažinti cholesterolio kiekį kraujyje

Kaip kovoti su cholesteroliu?

Statistikos duomenimis, kas antra mirtis Lietuvoje kyla dėl širdies ar kraujotakos sistemos sutrikimų. Daugiausiai gyvybių pasiglemžia miokardo infarktas, šiek tiek mažiau — insultas, rašoma Medicinos diagnostikos ir laboratorinių tyrimų asociacijos pranešime.

Apie vieną iš veiksnių — kraujagysles kemšantį cholesterolį, jo funkcijas ir mažinimo būdus kalbamės su šeimos gydytoja Jūrate Karpoviene.

warning.outdated.title

Sakykite, kodėl jos tokios dažnos Lietuvoje ir, ko gero, visame pasaulyje? Pati didžiausia problema — daugelis žmonių suvokia, jog reikia rūpintis sveikata, per vėlai.

Jaunas žmogus įsivaizduoja, kad yra sveikas ir tai suvokia kaip savaime suprantamą dalyką.

Atsisakius šio žalingo įpročio, organizme padaugės gerojo cholesterolio. Nauda kūnui atsiranda labai greitai.

Savo sveikata reikia pradėti rūpintis ankstyvame amžiuje — tėvai turi mokinti vaikus tai daryti, suteikti tam sąlygas. Kiekvienas subrendęs žmogus gali parūpintis savo sveikata ir daryti labai stiprią įtaką širdies ir kraujagyslių ligų prevencijai.

5 būdai, kaip be vaistų sumažinti cholesterolio kiekį kraujyje

Žinoma, yra tam tikri veiksniai, kuriems mes negalime daryti įtakos, bet didžiąją dalį žmogus gali keisti pats — savo gyvenimo įpročius — ir taip sumažinti širdies bei kraujagyslių ligų atsiradimo riziką.

Pats sudėtingiausias veiksnys, turintis didžiausią įtaką — neteisinga mityba. Vyrauja nuomonė, kad geras maistas, tai — riebus maistas.

Spausdinti Grandinė: netinkamas maisto pasirinkimas ir sėslus gyvenimo būdas lemia antsvorį, kartais — ir nutukimą bei su tuo susijusias ligas. Medikai seniai įvardijo pagrindines padidėjusio blogojo cholesterolio priežastis. Tai mityba, antsvoris, rūkymas, nejudrumas. Kalbant apie mitybą, dažniausiai linčiuojamas riebus ir keptas maistas, saldumynai.

Labai didele problema tampa dideliais kiekiais vartojami angliavandeniai ir metabolinės, t. Mes joms galime daryti labai stiprią įtaką, t. Dabar mes suvartojame per daug kalorijų, gauname per daug maisto medžiagų, kurios, per dieną, lieka nesunaudotos. Jos kaupiasi tam tikrose vietose, tam tikruose organuose blogųjų medžiagų pavidalu.

maisto produktai, draudžiami nuo hipertenzijos

Yra sakoma, kas per daug, tas — nesveika. Žinoma, reikia ir angliavandenių, ir riebalų, ir baltymų, bet jeigu mes nieko neveikiame tą dieną arba nėra visiškai jokios fizinės veiklos, mes turėtume pagalvoti — gal mums mažiau suvalgyti, ir mažiau energijos gauti, nes mes jos neišnaudosime. Jeigu planuojame lietingą dieną praleisti prie židinio su knyga, suvalgykime mažiau, niekas nesikaups, viskas bus sunaudojama organizmo reakcijoms.

Jausimės gerai ir mažiau antsvorio bus, ir mažesni cholesterolio kiekiai, ir tikimybė, kad cukraus gliukozės kiekis kraujyje bus padidėjęs. Jeigu planuojame aktyviai sportuoti, taip, tuomet reikia suvartoti daugiau kalorijų, daugiau maisto. Gydytoja, gal galite papasakoti plačiau, kas yra cholesterolis ir kokios jo funkcijos? Ar žmogus galėtų gyventi be cholesterolio? Cholesterolis, kaip medžiaga, yra visiškai nekenksminga mūsų organizmui, jo yra kiekvienoje mūsų organizmo ląstelėje.

Tai riebalų molekulė, bet kiekviena ląstelė sintezuoja cholesterolį ir ląstelės apvalkalėlis yra sudarytas, didžiąja dalimi, iš cholesterolio.

Pavojingiausių riebalų akimis nepamatysite: kaip sumažinti kraujyje esančių riebalų kiekį?

Dėl šios medžiagos visi gyvi organizmai gali judėti, nes ląstelė geba keisti savo formą. Tai yra naudinga ir būtina mūsų organizmui medžiaga. Kitas dalykas, cholesterolis dalyvauja vitamino D sintezėje, tam tikrų hormonų ir tulžies rūgšties gamyboje, kas padeda mums virškinti ir gerai jaustis,  teisingai sunaudoti maistą.

Pati didžiausia blogybė yra riebalų perteklius. Tiek, kiek reikia organizmui cholesterolio, visoms minėtoms funkcijoms užtikrinti ir ląstelių formai palaikyti, pats organizmas maistiniai riebalai cholesterolis ir širdies sveikata.

  1. Etaplius - 10 produktų, kurie mažina cholesterolio kiekį ir aps
  2. Riebalai ir cholesterolis

Tai, ką mes suvalgome — jau yra perteklius, todėl tai - pavojinga. Gal galėtumėte trumpai pakomentuoti, kuo jie skiriasi? Jo mūsų organizme neturėtų būti daug.

Jis surenka MTL cholesterolį, nuneša į kepenis ir padeda pašalinti iš organizmo, todėl jei gerojo cholesterolio kiek padidėja, nerimauti neturėtume. Kalbant apie maisto produktus, pirmiausia reikėtų valgyti daugiau žuvies. Japonijoje atliktas tyrimas, kad žaliosios arbatos puodeliai  per dieną, ženkliai, t. Pati didžiausia blogybė, kad hipertenzija psichologijoje cholesterolio nejaučiame.

Gali būti labai aukšti cholesterolio kiekiai ir  žmogus  gali visiškai nieko nejausti, o kai jau pradedame jausti, tada atsiranda pažeidimai ir toli pažengę pažeidimai. Tokiu  atveju žūsta ląstelės ir gali ištikti ir insultas, ir infarktas ar kažkokių kitų organų, pavyzdžiui, inksto infarktas.

Kokius kraujo tyrimus tyrimų reikėtų atlikti? Pirmasis tyrimas turėtų būti lipidograma. Bendro cholesterolio kiekio tikrai neužtenka, nes bendras cholesterolis duoda mažai informacijos. Vertinant širdies kokia turėtų būti hipertenzijos dieta kraujagyslių ligų riziką, neužtenka bendro cholesterolio kiekio. Tai širdies apkrova sergant hipertenzija pagrindinis rodiklis, kuris leidžia įvertinti riziką išsivysti širdies ir kraujagyslių ligoms.

Ar šitie dalykai padidins ir pagreitins insulto ar miokardo infarkto riziką? Šitie dalykai, žinoma, viską spartina, nes ir tabakas, ir alkoholis, ir sėslus  gyvenimas padidina šias problemas. Mes turime suvokti, kad reikia atsisakyti žalingų įpročių arba neleisti jiems atsirasti. Kitas dalykas — sportas.

hipertenzijos gydymas pastilėmis

Labai svarbu judėti, kad gautą energiją sunaudotume. Galbūt užtektų pasivaikščiojimo, dviračio, paprasto, kasdienio judesio? Visiškai užtenka.

Kaip kovoti su cholesteroliu?

Amerikos kardiologų asociacija rekomenduoja 30 minučių kasdienės fizinės veiklos. Tai galėtų būti pasivaikščiojimas gryname ore, dviratis, plaukimas, mums malonus sportas ar veikla. Dažnai žmonės turi gretutinių ligų, sąnarių ar kažkokių kitų problemų, dėl kurių labai aktyviai sportuoti negali, tačiau kiekvieną dieną pajudėjus bent 30 minučių, to užtektų.

hipertenzija ir pritūpimai

Jei norime svorio numesti, pasigražinti linijas, tada Amerikos kardiologai rekomenduoja judėjimui skirti valandą laiko. Aspirinas vis tik yra cheminis vaistas. Ar jis tikrai gali padėti, ar jį reikėtų vartoti, o gal tai reikia laikyti reklaminiu triuku?

geriausia kardio treniruotės širdies sveikata

Aspirinas tai toks vaistas, kuris tikrai nedaro įtakos cholesterolio kiekiui maistiniai riebalai cholesterolis ir širdies sveikata. Jeigu įvertinus riziką yra nustatoma, kad tam tikri veiksniai, kurie gali skatinti aterosklerozės vystymąsi, tų pačių plokštelių susidarymą, kitų ląstelių, ne tik cholesterolio, gliukozės ar kažkokių baltymų, bet ir trombocitų prilipimą trombocitas — krešulį formuojanti ląstelė kuri skatina aterosklerozės vystymąsituomet aspirinas yra tas vaistas, kurio mums reikia.

Mokslininkų įrodyta, kad aspirinas mažina trombocitų prilipimą, agregaciją vieno su kitu ir mažiną tikimybę, kad trombocitas prilips prie plokštelės. Prisipirkau vaistinėje ir vieną po kitos geriu tabletes. Skrandis neprakiurs, jeigu gersiu per daug tablečių? Jeigu gersite ne tas dozes, kurias reikėtų — visko gali būti.

vaistas nuo hipertenzijos ir streso

Gali atsirasti kraujavimo pavojus. Šitas vaistas, nors ir parduodamas be recepto, turėtų vis tiek būti aptartas su šeimos gydytoju ar kardiologu. Turime laikytis gydytojo rekomendacijų ir jokiu būdų nesavivaliauti.

Kad išvengtume vaistų, reikia cholesterolio tiesiog neprikaupti: mityba, streso mažinimas, sportas, žalingų įpročių nebuvimas — visi šie dalykai, kartu su reguliariu sveikatos pasitikrinimu padės sumažinti širdies ligų riziką.

Taip pat perskaitykite