Mankštos svarba širdies sveikatai

Aktyvus judėjimas: ar gali būti per vėlu?

Ar vaikas toks užaugs, priklauso nuo suaugusiųjų — kokias sąlygas vaikui augti ir vystytis jie sudarys.

Vaiko organizmą labai stipriai veikia jam skiepijamas gyvenimo būdas bei aplinka, kurioje auga. Judėjimo stoka, televizija, kompiuteriai, užteršta aplinka lemia nevisavertį vystymąsi ir augimą. Didelę įtaką tinkamai vaiko raidai turi tėvai ir mokytojai, todėl jie turi bendradarbiauti, vieni kitiems padėti.

  1. Fizinis aktyvumas – nauda sveikatai ir smagi pramoga - divacatitta.lt
  2. Vitamino b6 hipertenzija

Jie su vaiku praleidžia daug laiko, rodo pavyzdį, perteikia žinias, gebėjimus ir įpročius. Rūpindamiesi tinkamu fiziniu vaiko vystymusi bei tuo, kad jis pakankamai judėtų, rūpinamės jo sveikata plačiąją prasme — fizine, psichine ir socialine. Fizinis aktyvumas — prigimtinis organizmo poreikis Fizinis aktyvumas — tai veiksnys, kuris formuoja žmogaus organizmą ir jo funkcijas. Jis ugdo ir stiprina visas organizmo sistemas, veikia jų funkcijas ir gyvybingumą.

Žmogui fizinis aktyvumas reikalingas lygiai tiek pat, kiek maistas ir oras. Tai ypač svarbu ikimokyklinio amžiaus vaikams, kurie intensyviai auga ir tobulėja.

Reguliarios mankštos nauda organizmui

Jiems būdingas didelis judėjimo poreikis, kuris yra prigimtinis, o ne suvokiamas sąmoningai. Laikoma, kad judėjimas yra pagrindinis biologinis žmogaus raidos veiksnys, skatinantis organizmo vystymąsi. Judant gerėja žmogaus motorika ir fiziniai gebėjimai. Ne visų vaikų motorika vystosi vienodu tempu. Skirtumus gali lemti daugybė įgimtų bruožų, tarp jų ir vadinamieji judėjimo gabumai, bet kartu nemažai įtakos turi ir aplinkos veiksniai — ypač gyvenimo būdas.

mankštos svarba širdies sveikatai gyvenimo būdas ir hipertenzija

Vaiko psichinis vystymasis dažniausiai sinchronizuojasi su jo judesių vystymusi. Nuolatinis fizinis aktyvumas, ypač augimo laikotarpiu, atlieka panašų vaidmenį kaip sportininkų treniruotės.

Reguliaraus fizinio aktyvumo nauda

Taigi norint tinkamai parinkti fizinius pratimus ikimokyklinio amžiaus vaikui, reikia žinoti fizinius ir psichinius jo vystymosi ypatumus.

Judėjimas itin svarbus augančio organizmo vystymuisi Fizinis krūvis didina raumenų masę, apimtį, jėgą ir stangrumą.

mankštos svarba širdies sveikatai hipertenzija liaudies gynimo priemonės hipertenzijai gydyti

Sausgyslės ir raiščiai sustiprėja, tampa elastingi, pakelia didesnį krūvį. Mažųjų kūno kultūra neatsiejama nuo visų raumenų grupių lavinimo.

mankštos svarba širdies sveikatai kompetentingas hipertenzijos gydymas

Ypač svarbu treniruoti silpnesnes raumenų grupes, pavyzdžiui, pilvo preso raumenis, kurie užtikrina normalų vidaus organų darbą. Dažnai šiems, taip pat ir pečių juostos bei riešo raumenims, skiriama per mažai dėmesio.

Fiziniai pratimai gali padėti pagerinti nuotaiką, širdies veiklą, sustiprinti kaulus bei sąnarius, virškinimą ir palengvinti ar net atsikratyti depresijos, sumažinti kraujospūdį, nerimą, stresą bei pagerinti miego kokybę. Daugelis žmonių teisinasi, kad mankštai namuose neturi laiko, tačiau tokiu būdu tiesiog dangsto savo tingumą. Taip, po ilgos darbo dienos, tikriausiai jaučiatės visiškai išsunktas, tačiau svarbu nepamiršti kiek įmanoma daugiau aktyviai judėti ir mankštai skirti bent keletą minučių savo dienos laiko ryte arba vakare. Tai ypač svarbu, jei didžiąją dienos dalį darbe praleidžiate sėdėdami. Jei neprisiverčiate ar neturite laiko mankštintis vakare, rinkitės rytinę mankštą.

Pastebima dešinės mankštos svarba širdies sveikatai kairės rankos asimetrija — netolygus dešinės ir kairės rankos jėgos vystymasis. Augančio žmogaus organizme kaulų mažėja, nes jie suauga vienas su kitu.

Tačiau, reguliari mankšta gali daryti tikrus stebuklus ne tik jūsų fizinei bet ir emocinei būsenai. Mankštos nauda yra daug platesnė nei gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio.

Naujagimis turi apie kaulų, ikimokyklinio amžiaus vaikas — apieo suaugęs žmogus — Visi ikimokyklinuko kaulai yra minkšti ir elastingi, nes kremzlinio audinio juose yra daugiau nei kaulinio. Vaikui augant kauluose mažėja vandens, ir jie vis labiau prisisotina mineralinių medžiagų. Tinkamas kaulų vystymasis yra glaudžiai susijęs su vaiko fiziniu aktyvumu — taisyklinga kaulo struktūra susiformuoja tik jį veikiant gniuždymo ir tempimo jėgoms. Būtina parinkti tinkamą krūvį, nes tiek neveiklumas, tiek per didelis aktyvumas gali būti netinkamo kaulų vystymosi ir deformacijų priežastis.

Ikimokyklinio amžiaus vaiko širdis yra palyginti maža ir silpna, o organizmo jaučiamas deguonies bei maistinių medžiagų poreikis, kurias perneša kraujas, — didelis. Todėl vaiko širdis turi dirbti intensyviau nei suaugusiojo.

mankštos svarba širdies sveikatai Suomių pirtis ir hipertenzija

Lyginant endokrinologija ir hipertenzija pastaruoju, vaiko kraujospūdis yra mažesnis, o pulsas — dažnesnis. Kuo vaikas yra jaunesnis, tuo trumpesnis turi būti intensyvus fizinis aktyvumas, o pertraukos — dažnesnės.

Plaučiai vystosi kartu su krūtinės ląsta, kuri vaikui augant keičia formą. Iš pradžių krūtinės ląsta būna statinės pavidalo, vėliau, susiplodama ir išsitempdama, įgauna nupjauto kūgio formą.

Fizinis aktyvumas – nauda sveikatai ir smagi pramoga

Vaiko plaučių tūris yra nedidelis, tai kompensuojama dažnesniu kvėpavimu. Taigi, judėjimas aktyvina kvėpavimo sistemą, nes plaučiams tenka atlikti didesnį darbą.

10min Viso kūno tempimo pratimai/ Atsipalaidavimas po treniruotės/ kraujotaką gerinantys pratimai

Dėl to padidėja gyvybinis plaučių tūris ir įsisavinamo deguonies kiekis — daugiau jo patenka į besivystančius organus. Fiziniai pratimai tiesiogiai gerina skrandžio ir žarnyno veiklą ir turi netiesioginės įtakos kepenų bei inkstų funkcionavimui. Fizinės veiklos įtaka nervų sistemai Fizinis aktyvumas skatina nervų sistemos brendimą, greičiau susiformuoja judesius kontroliuojantys smegenų centrai.

Paspartėja nervinių impulsų perdavimas, o tai lemia geresnę judesių koordinaciją. Vaiko centrinė nervų sistema greitai pavargsta, jam sunku ilgiau sutelkti dėmesį, dėl mankštos svarba širdies sveikatai vaikas nustoja domėtis net ir labai patrauklia, tačiau ilgai trunkančia veikla.

Fizinis aktyvumas – sveikatos pagrindas | Kelmės visuomenės sveikatos biuras

Rūpindamiesi savo vaikų sveikata, tėvai turi sudaryti jiems deramas motorinio vystymosi sąlygas. Ribojant vaikų fizinį aktyvumą vėlinamas motorinis, fizinis ir psichinis vaiko vystymasis.

mankštos svarba širdies sveikatai su hipertenzijos galvos skausmu

Taip pat nukenčia vaiko socializacijos procesas. Kūno kultūra ugdo vaiko asmenybę Judesių lavinimas neatsiejamas nuo vaiko protinio ugdymo.

Jums gali patikti

Fizinė veikla turėtų būti praturtinama užduotimis intelektui ugdyti, pasauliui pažinti. Pavyzdžiui, suskaičiuoti, kiek kartų metei kamuolį aukštyn, draugui, kiek kartų sugavai, pasakyti, kuris kamuolys — guminis ar kimštinis — yra didesnis, kuris sunkesnis, kokios jis formos ir spalvos. Arba, tarkime, nustatyti, kokios formos taikinys, į kurį metamas smėlio maišelis — apskritimo, kvadrato, ar trikampio. Kokių spalvų yra ant jo nubrėžti koncentriniai ratai, kuris iš jų didesnis.

Kiekviena užduotis turi ne tik lavinti vaiko fizinius gebėjimus, bet ir skatinti mąstyti, pažinti aplink esančius daiktus, jų savybes, nustatyti erdvinius ryšius, laiko trukmę, atstumą iš akies. Vaikus reikėtų pratinti padėti auklėtojai išdėlioti mankštai reikalingas priemones, jas sutvarkyti, prižiūrėti aikštelės, salės, inventoriaus švarą ir tvarką. Svarbu fizines vaikų ypatybes ugdyti kompleksiškai Ikimokyklinio amžiaus vaikų fizinio ugdymo pagrindas yra visapusiškas fizinis parengimas, kompleksinis fizinių ypatybių lavinimas.

Taip pat perskaitykite