Bėgimas dėl širdies sveikatos

bėgimas dėl širdies sveikatos

Daug nebūtinai geriau

Miokardo infarktas trisdešimties — Lietuvoje bėgimas dėl širdies sveikatos naujiena: patys sau pasirašo nuosprendį   Kodėl pastaruoju metu vis tenka kalbėti apie ilgų distancijų maratonų keliamus pavojus? Man atrodo, dalis atsakymo slypi paties žodžio maratonas semantikoje. Šiandien kažkodėl pabrėžiame pasiuntinio Filipido, nubėgusio 42, km iš Maratono miestelio į Atėnus pranešti apie graikų pergalę prieš gausią persų kariauną distancijos reikšmę.

Deja, bėgikas vos ištaręs pergalingus žodžius mirė.

Geriau bėgti, nei nebėgti

Nors ilgas pasiuntinio bėgimas į Atėnus pranešti apie pergalę įkvėpė tolimesniems maratono bėgimams, tačiau, priešingai, siūlyčiau žodžiu maratonas atkreipti dėmesį į tai, kuo jis baigėsi anuomečiam bėgikui. Tai aiški m. Kristų pasiųsta žinutė, jog visiems ilgų distancijų bėgikams būtina atsarga, tinkamas fizinis pasirengimas bei gera sveikatos būklė.

Nepamirškime ir tuo metu bėgikui buvusio nepalankaus klimato. Iš tiesų, kodėl maratonuose kaskart pasitaiko skaudžių mirčių? Visame pasaulyje jau prasidėjo maratonų sezonas.

bėgimas dėl širdies sveikatos druskos hipertenzijos kiekio

Nepaisant, kad staigios mirtys sporte yra labai retos vos 0,8 mirčių, tenkančių gyventojų, o per — m. Tragiškų įvykių apstu.

Tyrimas: pabėgti nuo ankstyvos mirties padės bėgimas Publikuota: Bėgioti nors kartą per savaitę yra geriau nei visai nebėgioti. Juditos Grigelytės VŽ nuotr. Daiva Banaitienė Rašyti komentarą 0 Naujo mokslinio tyrimo duomenimis, bet koks bėgiojimas — greičiau ar lėtai, trumpomis ar ilgomis distancijomis, kasdien ar vos kartą per savaitę — gali padėti išvengti ankstyvos mirties nuo širdies kraujagyslių ligų ar vėžio. Anksčiau tvirtinta, jog akivaizdžios naudos sveikatai galima tikėtis sportuojant reguliariai. Australijos, Tailando ir Suomijos mokslininkai teigia neabejojantys, jog žmonijos sveikata gerokai pasitaisytų, jei daugiau žmonių išsiruoštų pabėgioti.

Antai, m. Kardife vykusiame pusmaratonyje kas 3 hipertenzija ir jonažolė vienas po kito kirtę finišo liniją mirė 25 ir 32 m.

Prenumeruokite naujienlaiškį

Šiųmetiniame balandžio mėn. Santjago maratone mirė 51 m.

Ir itin skaudus įvykis nutiko vos prieš keletą savaičių ajame Klivlendo maratone, kuriame tik pradėjus bėgti sąmonės neteko ir mirė 22 m. Tiesa, dėl vyravusio didelio aplinkos karčio į ligoninę dėl patirto šilumos smūgio, dehidratacijos, raumenų patempimo ir įvairiausių kitų ortopedinių negalavimų pateko 70 Klivlendo maratono bėgikų.

Taigi, ilgos distancijos reikalauja tinkamo įvairiapusio pasirengimo, kad bėgimas būtų saugus ir malonus.

bėgimas dėl širdies sveikatos poliurija esant hipertenzijai

Kaip tinkamai reiktų pasirengti ilgų distancijų bėgimui, kad jos būtų saugios? Pirmiausia, didžiulį dėmesį norėtume atkreipti į ketinančius pradėti bėgti ilgas distancijas, kurie, galimai nėra tam pasirengę. Ilgų distancijų bėgime neparengtas kūnas susiduria su milžinišku organizmo perkrovimu, todėl bet koks iki tol buvęs nebylus organo negalavimas, nežinomos ligos būtent šio krūvio metu gali būti ir išprovokuotos.

  • Kelios savaitės iki bėgimo paprastai skiriamos bendrai fizinei formai palaikyti, daugiau ilsimasi, kaupiamos jėgos ir dėliojamos strategijos.
  • Kai lytinis aktas baigiasi per greitai Kiek turėtų trukti lytinis aktas, geriausiai žino moteris, todėl jos ir reikia pasiklausti.
  • Bėgimas UŽ DRAUGUS IŠ ŠIRDIES - divacatitta.lt

Staigios mirtys bene 80 proc. Todėl visais atvejais, prieš ryždamiesi ilgų distancijų bėgimams turėtume įsivertinti ŠKL riziką. Visiems jau 40 m. Netgi tais atvejais, jeigu pacientas atsakingai mėn.

Bėgime dalyvaujančiųjų registraciją pradėsime jau Apie Jūsų laukia simbolinė distancija - apie 3 km galite bėgti kartu su savo augintiniu. Jie prisitaikys prie visų bėgančiųjų tempo — nuo greičiausių, iki lėčiausių.

Kita dar labai klaidinga vyraujanti nuomonė yra ta, kad pacientas žino savo sveikatos sutrikimus, tačiau mano, kad vietoje vartotinų vaistų, jis pradės būti fiziškai aktyvus, o fizinis krūvis tarsi pats sutvarkys ir sumažins padidėjusį teigiamą kraujospūdį, cholesterolio koncentraciją.

Tačiau, deja, tai yra klaidingas ir organizmui labai pavojingas įsitikinimas. Priešingai, pacientus, sergančius įvairiomis ŠKL raginama būti fiziškai aktyviems, bėgioti ristele ar vidutiniu — didesniu intensyvumu, tik kai medikamentais liga ar rizikos veiksniai yra valdomi ir koreguoti.

Nuorodos kopijavimas

Deja, kartais praktikoje tenka susidurti ir su bėgikais, kuriems yra diagnozuota ARVI gydymas hipertenzijai liga, netgi reikalaujanti intervencinio gydymo, tačiau pastarieji į mūsų susirūpinimą atkerta, kad jie žino savo organizmą, o atsiradus negalavimams esą jie mažina krūvio intensyvumą ir apkrovas.

Deja, toks požiūris yra labai neatsakingas. Kokie pirmieji požymiai, kad būtina sustoti ir pasitraukti iš trasos? Visais atvejais naujai atsiradę simptomai — skausmas ir maudimas širdies plote, po kairiąja mentimi, nudiegiantis kairiosios rankas skausmas ar tirpimas, diskomfortas viršutinėje pilvo dalyje, mirgėjimas, ar raibuliavimas akyse, pykinimas, vėmimas, arba bet koks kitas naujai bėgimas dėl širdies sveikatos, iki tol nevarginęs simptomas gali būti pirmieji ligos simptomai, kuriems pasireiškus privalome nutraukti bėgimą ar taikomą fizinį krūvį.

Taip pat visiems bėgikams būtina atsižvelgti ir į esamas klimatines sąlygas, esant karštam orui didelę organizmo dehidrataciją. Todėl bėgimo metu adekvatus skysčio, netenkamo išprakaituojant, ir elektrolitų vartojimas bei galvos apsauga nuo tiesioginių saulės spindulių yra taip pat yra svarbūs.

Gyvybiškai būtinų elektrolitų netektį atstatome bėgimo metu suvalgę bananą ar obuolį.

Bėgimas – širdžiai pavojinga sporto rūšis?

Nors sąmoningai paliečiau tik širdies problemas, tačiau taip pat svarbu yra ir raumenų, sąnarių, raiščių, kuriems taip pat tenka didžiulis krūvis ir dažnai pažeidžiamos, būklė. Tačiau, ką daryti, jeigu vis tiek norisi bėgti?

bėgimas dėl širdies sveikatos vakcinacija nuo hipertenzijos

Jokiu būdu nestabdyti savęs, tik pradėti nuo mažiau ambicingesnių tikslų. Maratonų organizatoriai lygiagreta siūlo ir galimybę pasirinkti trumpesnes distancijas ir bėgikas, kuris priskiriamas mano išvardintoms rizikos grupėms, nuo jų turėtų ir pradėti, ilgainiui didindamas įveikiamą atstumą. Tik tas bėgimas, kuriuo bėgdami galime mėgautis, jausdami malonumą, pasižymi įvairiapusiu poveikiu visoms organizmo sistemoms, o pirmiausia širdies ir kraujagyslių.

Raktiniai žodžiai

Pasirengusiems pirmą kartą įveikti ilgą distanciją: Būtina gydytojo specialisto konsultacija, įvertinant ŠKL rizikos veiksnius ir riziką, kojų raumenų, sąnarių, raiščių būklę, anksčiau patirtas traumas, nes organizmui tenka didžiulis fizinis krūvis ir stresas; būtinas reguliarus treniravimasis, fizinis pasirengimas ir palaipsnis krūvio intensyvumo didinimas; svarbus tinkamas treniravimosi ir fizinio, psichinio atsigavimo pusiausvyra; maratono savaitės metu pasirengti tinkamą maitinimosi angliavandenių vartojimas būtinas energijos šaltinis ir skysčio vartojimo strategiją.

Klausk psichoterapeuto Į klausimus atsakys psichoterapeutė Aistė Jasaitytė - Čeburiak.

bėgimas dėl širdies sveikatos pomidorų nauda hipertenzijai

Atsakymų ieškokite Delfi Plius.

Taip pat perskaitykite