Bėgiojimas ryte su hipertenzija. Susijusios ligos

Kovoti su kraujospūdžio problemomis galima ne tik vaistais | divacatitta.lt

Tačiau fizinio aktyvumo treneriai susiduria su apmaudžiomis klaidomis, kurias daro ar galima šokti parašiutu su hipertenzija pradedantys žmonės.

bėgiojimas ryte su hipertenzija

Jie įspėja — jei norime iš tiesų padėti savo širdžiai, turime tinkamai pasirinkti fizinį krūvį. Pasak jo, šiuo metu ypač madingi aukšto intensyvumo HIIT, Total Body Fat Burn Worcout, Insanity ar dar kokio kito įmantraus pavadinimo užsiėmimai sporto ir sveikatingumo klubuose su nauda sveikatai nesiderina. Dirbdami klinikoje specialiais telemetrinės medicinos prietaisais matuojame, kaip į krūvį reaguoja žmogaus širdis.

Ką valgyti prieš, per ir po bėgimo treniruotės

Teko pastebėti, kad žmonės nejaučia, kai nuo per didelio krūvio atsiranda padažnėjusios skilvelinės ekstrasistolės, kurios gali poruotis ir pasikartoti dvi viena po kitos. Pats žmogus to nejaučia, o pavojus ir grėsmė sveikatai — realūs. Todėl vietose, kuriose vyksta tokio pobūdžio užsiėmimai, turėtų būti bent jau defibriliatorius, nes jeigu sutriks širdies ritmas ir laiku nespėsime suteikti pagalbos, pasekmės gali būti liūdnos.

Naujokui, nieko neišmanančiam apie jam tinkamus krūvius, V. Kavaliauskas patartų pirmiausiai pasiieškoti specialisto, bėgiojimas ryte su hipertenzija sudarytų treniruočių planą ar bent jau teisingai užvestų ant kelio. Bet kuriuo atveju visiškai nesportuojančiam žmogui pradėti reikia nuo įpročių formavimo. Nuo ko pradėti?

  • Bėgiojimas: kam ir kada kenkia - DELFI Sveikata
  • Skaitykite forume: Dalintis: Kaip pradėti bėgioti?
  • Hipertenzija ir psichozė
  • Nors senesni tyrimai nustatė, kad fiziškai aktyvių žmonių mirtingumas 30 proc.
  • Hipertenzija 20-30
  • Akių hipertenzijos gydymas

Pradžioje reikia nesiorientuoti į krūvį — tiesiog išeiti pasivaikščioti, paminti dviratį. Tai turi būti nedidelio intensyvumo fizinis aktyvumas. Po dviejų-trijų mėnesių atsiras įprotis, nes organizmas pradės išskirti serotoniną — geros nuotaikos hormoną, kuris žmogų pririš prie tokios veiklos — nepasivaikščiojęs jis jausis blogiau negu pasivaikščiojęs.

Kai žmogus jau puikiai toleruos pasirinktą fizinio aktyvumo veiklą, galima kalbėti apie jos trukmės ilginimą, t.

Aigustė Tavoraitė Daugiau nei pusę šalies gyventojų vargina padidėjęs kraujo spaudimas, tačiau dalis jų apie tai gali net neįtarti. Neretai pacientas nejaučia jokių padidėjusio kraujospūdžio simptomų ir apie šią ligą sužino tik įvykus miokardo infarktui, insultui ar išryškėjus inkstų funkcijos nepakankamumui. Nors hipertenzija dažniau vargina vyresnio amžiaus žmones, ji vienodai pavojinga bet kurios amžiaus grupės pacientui. Kontroliuoti savo kraujospūdį yra būtina, kadangi negydoma hipertenzija gali lemti negrįžtamus organizmo pokyčius.

Pagal medikų rekomendacijas, fizine veikla užsiimantys žmonės gali būti skirstomi į tris grupes: neturinčius papildomų rizikų, turinčius vidutinę riziką ir turinčius aukštą riziką sveikatai.

Jeigu vyrui per 40, o moteriai — per 50 metų, vieną rizikos veiksnį — amžių — jie jau turi, net jeigu yra visiškai sveiki. Jeigu dar ir padidėjęs kraujospūdis, tai jau antras rizikos veiksnys. Žmogus, turintis du rizikos veiksnius, patenka į vidutinės rizikos grupę.

  1. Bėgimas — širdžiai pavojinga sporto rūšis?
  2. Hipertenzija ir šaltos rankos
  3. Arterinė hipertenzija
  4. Nuo tablečių nuo hipertenzijos kosulys ką daryti

Jeigu jis gydosi, priklauso didelės rizikos grupei. Pasak V. Kavaliausko, kiekvienai šiai grupei turi būti keliami skirtingi tikslai, taip pat turi skiriasi veiklos joms pasiekti, kadangi organizmo, taip pat ir širdies, reakcija į krūvį gali būti labai skirtinga. Kita vertus, teisingai parinkta fizinė veikla — puiki prevencija nuo širdies kraujagyslių sistemos ligų.

Kada bėgiojimas gali pakenkti? - divacatitta.lt

Pasaulio sveikatos organizacija sportuoti rekomenduoja nuo 3 iki 5 kartų per savaitę, krūvis turi būti žemo arba vidutinio intensyvumo. Imdami kraujo mėginius ir stebėdami biochemines reakcijas krūvio metu nustatome slenksčius, kuriais remdamiesi nustatome krūvio dozę išsikeltiems tikslams pasiekti.

Be to, šiuo metu yra daugybė bėgiojimas ryte su hipertenzija prietaisų: tai telemetriniai širdies ritmo monitoriai, akselerometrai, oksimetrai, laktometrai ir t.

Pirmiausiai pakeiskite mitybos įpročius, tik tuomet pradėkite sportuoti Tuo tarpu buvęs krepšininkas, profesionalus krepšinio treneris Dainius Adomaitis pataria pradėti mąstyti apie fizinę veiklą nuo mitybos pokyčių. Tai klaida, kadangi, norint pasiekti šį tikslą, pirmiausiai reikia susidėlioti savo mitybos racioną. Jei maitiniesi labai neteisingai, net daug ir intensyviai sportuodamas, rezultato nepasieksi, o tik dar labiau apkrausi širdį ir kitus organus.

bėgiojimas ryte su hipertenzija

Jeigu žmogus turi tam tikrus pagrindus, jis pats gali susirasti informacijos apie sveiką mitybą ir susidėlioti valgiaraštį, tačiau daug paprasčiau ir naudingiau kreiptis į specialistą, kuris tai padarys geriau. Tas pats liečia ir treniruočių planą. Pradėjus užsiimti saviveikla, galima sau labai pakenkti. Pasak trenerio, prieš pradedant sportuoti būtina išsiaiškinti savo fizinį pajėgumą.

Arterinė hipertenzija

Tam yra daromi specialūs testai. Esant dideliam antsvoriui, pirmiausia reikia numesti šiek tiek kilogramų, o tam būtina pakeisti mitybą ir pradėti nuo labai nedidelių fizinių krūvių.

bėgiojimas ryte su hipertenzija

Labai didelė klaida, kai žmonės, norėdami greitai numesti svorio, pradeda bėgioti. Pradėkite nuo vaikščiojimo, kuris taip pat labai veiksmingas, tik mažiau intensyvus ir užima daugiau laiko.

bėgiojimas ryte su hipertenzija

Tačiau jeigu esate pakankamai valingi, atsikelkite ryte šiek tiek anksčiau, išgerkite vandens ir trumpai pasivaikščiokite, tik po to pusryčiaukite. Treneris primygtinai patarė valgyti pusryčius, o valandą prieš pietus suvalgyti vaisių.

Juk būtent jis yra pagrindinis infarktų ir insultų kurstytojas. Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis, dėl hipertenzijos kenčia daugiau nei milijardas pasaulio gyventojų, kasmet ji pražudo devynis milijonus žmonių. Veiksnių, lemiančių hipertenzijos išsivystymą, yra daugybė, ir pirmiausia — genetinis polinkis. Taip pat nesaikingas druskos vartojimas, priklausomybė nuo alkoholio, neaktyvus gyvenimo būdas, stresas, rūkymas arba antsvoris.

Pietūs turi būti sotūs, suteikti pakankamai energijos, pavakariams galima suvalgyti saują riešutų, o vakarienei tinka daržovės ar baltyminis maistas. Pasak jo, kiekvienas iš mūsų turime savo blogus įpročius, susijusius su mityba.

Juos pirmiausiai ir reikia pakeisti.

Taip pat perskaitykite