Kaip mankštintis širdies sveikatos labui

Specialistas ragina: sveikatos labui daugiau mankštinkitės

Judėjimas sveikatos labui

Laikas arba trukmė: užsiėmimo trukmė, išreikšta minutėmis. PSO rekomendacijose [27] nurodoma, kad siekiant padidinti aerobinį pajėgumą ir pagerinti sveikatą suaugusiems būtina ne mažiau kaip 30 min. FA per dieną, o vaikams ir paaugliams — ne mažiau 60 min.

kaip mankštintis širdies sveikatos labui

Per savaitę šis dydis suaugusiems turėtų sudaryti ne mažiau min. Kad pasiekti reikiamą širdies susitraukimų dažnį, kvėpavimo padažnėjimą, kraujotakos kitų procesų suaktyvėjimą būtinas ne trumpesnis 10 min. Fizinės veiklos rūšis. Tai yra kokie pratimai, jų junginiai ar kiti fiziniai veiksmai atliekami: aerobiniai arba ištvermės, jėgos, jų abiejų kombinacijos įvairiais santykiais ir t. Fizinės veiklos rūšis nurodo, kam ir kaip lavinti skirti pasirinkti specifiniai pratimai.

Pavyzdžiui, praktiškai taikant F. Pavyzdžiui, bėgimas, ėjimas, kopimas, čiuožimas, kopimas, slidinėjimas, plaukimas, važiavimas dviračiu, šokiai visos aerobikos rūšyssportiniai žaidimai ir t.

Veiklos sritys

Čia dalyvauja stambūs raumenys ir jų grupės. Žinoma, nuolat taikomų FA veiklų įvairovė nulemia ir galimus skirtingus pokyčius, kurie laipsniškai atsiranda organizme. Jėgos treniravimas vyksta tada, kai sukuriamas reikšmingas pasipriešinimas raumenų susitraukimui svarmenys, treniruokliai, elastinės juostos, gimnastikos įrankiai ir t. Plačiau apie įvairias FA rūšis kalbėti nėra prasmės, nes, dažniausiai, pats žmogus pasirenka tai, kas jam atrodo geriausia, tinkamiausia, smagiausia, ką kultivuoja draugai ar artimieji, kas yra madinga kaip mankštintis širdies sveikatos labui populiaru bet anaiptol ne visada geriausia ir pan.

Pasirinkimo motyvai taip pat gali būti patys įvairiausi. Vadovaujantis F. Užsienio mokslinių straipsnių apžvalgą parengė Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro Mitybos ir fizinio aktyvumo skyriaus vedėjo pavaduotojas Remigijus Zumeras Naudota literatūra: Pasaulio sveikatos organizacijos Europos regiono interneto svetainė.

Biswas A. Sedentary time and its association with risk for disease incidence, mortality, and hospitalization in adults: a systematic review and meta-analysis. Annals of internal medicine,2p.

kaip mankštintis širdies sveikatos labui

Suzman R. Health in an ageing world — what do we know? Lancet, p. Warburton D. Health benefits of physical activity: the evidence. CMAJ,6p.

kaip mankštintis širdies sveikatos labui

Lee I. Physical activity and all-cause mortality: What is the dose — response relation? Med Sci Sports Exerc, kaip mankštintis širdies sveikatos labui, 33, p. Lee I-Min.

Saugok širdį - galvok, ką valgai!

Effect of physical inactivity on major non-communicable diseases worldwide: an analysis of burden of disease and life expectancy. The Lancet, p. Kohl H. The pandemic of physical inactivity: global action for public health. Thorp A. Sedentary behaviors and subsequent health outcomes in adults a systematic review of longitudinal studies, — Am J Prev Med,41, — Booth F. Lack of exercise is a major cause of chronic diseases.

  • Dauguma jų, deja, palieka š Anesteziologų-reanimatologų draugijos konferencija m.
  • Specialistas ragina: sveikatos labui daugiau mankštinkitės
  • Hipertenzijos gydymas treniruokliais
  • Aktyvus judėjimas: ar gali būti per vėlu?
  • Hipertenzija medicinos istorija slaugos
  • Geriausi vaistai nuo hipertenzijos forumas
  • Sumažėjęs kraujospūdis su hipertenzija
  • Pajudėkime savo sveikatos labui | Kelmės visuomenės sveikatos biuras

Compr Physiol,2 2p. Löllgen H. Physical activity and all-cause mortality: an updated meta-analysis with different intensity categories.

Teikiamos paslaugos

Int J Sports Med,30 3p. Oja P. Physical activity recommendations for health: what should Europe do? BMC Public Health,10, p. Blair S. Physical activity and health: A lifestyle approach. Medicine, Exercise, Nutrition, and Health,1, p. Haskell W. Health consequences of physical activity: understanding and challanges regarding dose-respone.

B Wolffe Memorial Lecture. Physical activity and public health: updated recommendation for adults from the American College of Sports Medicine and the American Heart Association. Circulation, p. O'Donovan G. McDermott I. Mutrie N. J Sports Sci,28 6p. Ainsworth B. Compendium of physical activities: an update of activity codes and MET intensities.

Medicine and Science in Sports and Exercise, 32 9 Supplp. Jurgensen T. Position statement: Testing physical condition in a population how good are the methods? European Journal of Sport Science9 5p. Vanhees L. WTroosters T. How to assess physical activity? How to assess physical fitness? Eur J Cardiovasc Prev Rehabil, 12 2p. Kramer A.

Fitness, hipertoniškumas ir hipertenzija and neurocognitive function.

Judėjimas sveikatos labui – galima mankštintis ir namuose

Neurobiol Aging,26 Suppl. Colcombe S. Aerobic exercise training increases brain volume in aging humans. A Biol. Dunn A. Physical activity dose-response effects on outcomes of depression and anxiety.

Med Sci Sports Exerc,33 6p. Fox K. The influence of physical activity on mental well-being. Public Health Nutrition2: Kraemer W. Resistance training for health and performance.

kaip mankštintis širdies sveikatos labui

Curr Sports Med Rep,1, p. Rhea M. A meta-analysis to determine the dose response for strength development. Med Sci Sports Exerc,35, p. Livingstone M. Energy expenditure by heart rate in children: an evaluation of calibration techniques.

Judėjimo sveikatos labui diena

Med Sci Sports Exerc,32, p. World Health Organization, Lewis M. Rate of reduction of heart rate variability during exercise as an index of physical work capacity. Sports, ,17, p. Buchheit M. Monitoring training status with HR measures: do all roads lead to Rome?

Front Physiol,5, Inbar O. Normal cardiopulmonary responses during incremental exercise in yr-old men. Med Sci Sport Exerc,26 5p.

Susiję straipsniai

Tanaka H. Age-predicted maximal heart rate revisited. J Am Coll Cardiol,37 1p. The recommended quantity and quality of exercise for developing and maintaining cardiorespiratory and muscular fitness, and flexibility in healthy adults.

kaip mankštintis širdies sveikatos labui

Med Sci Sports Exerc,30 6p.

Taip pat perskaitykite